Yalnız olma iddiası

Şubat 16, 2009 at 5:00 pm 1 yorum


Dolmuşta kitap okuyorum. Bir çift geldi sarmaş dolaş, 14 şubattan kalma halleri ile oturdular önde bir koltuğa.
Sonra ileride bir yerlerde bir kız bindi dolmuşa. Güzel değildi kız, allanmış pullanmış, tırnaklarını öyle cart bir kırmızıya batırmıştı. Sürekli ağlıyor gibi görünüyordu, yakışmayan bir ağlama…
Kız nereye oturacağını bilemedi önce, boş koltukları şöyle bir şaşkın gözleriyle eledikten sonra doğrudan geli oturdu yanıma. Hoş olmayan bir parfüm kokusu geldi. Ben kitap okurken biraz rahatsız edici baş hareketlerini hissedince anladım ki öndeki yılışık çifte bakıyordu. Öyle kafa kafaya vermişler elele kol kola ne olduğu belli olmayan bir voltran oluşturuyor, sevgi topacına dönüşüyorlardı.
Yanıma oturan kız hemen elindeki çantadan bir defter çıkardı, bir iki sayfasını şöyle bi süzdükten sonra tükenmez kalemiyle boş bir sayfaya birşeyler yazmaya başladı. Bir sağ bir sol bir yukarı ve bir de aşağı savrularak değişik bir harmonik hareket dizesini her gün tekrar eden dolmuşçu amca bu işe çok gıcık oldu. Zaten zar zor kelimeleri seçiyordum ki gözlerim daha da seçemez oldu. Kız harfleri zar zor çizerek birşeyler yazmayı başarıyordu. Harflerin araları açık ve kocaman kocaman… “…kıskanıyorum…” diye yazıyordu kız. “Niye benim başıma böyle şeyler gelmiyor… vs vs” diye de devam ediyor olmalıydı. 14 şubat uğursuzluğunu üstünden atamamıştı besbelli. Baktığı heryerde sevişip koklaşan tiplere çok kıskanarak bakmıştı birkaç gündür ve bugün de devam ediyordu işte aynı uğursuzluk. “Lanet olsundu”, “neden kendisi yalnızdı”, “niye kimse kendisini sevip okşamıyordu”. Rahatsız oldum yanımdaki bu rahatsızlıktan.
Bir süre sonra kız zaten kendi isteğiyle benim yanımdan ayrılıp başka birinin yanına sonra da daha başka birinin yanına oturdu. Orada da yazmaya devam etti mi etmedi mi bilemiyorum ama çığlıklarını duyabiliyordum.
Herkesin deri kendine tabi ama etrafınızda negatif enerji yayan insanlar çoğaldıkça siz de güçten düşüyorsunuz. Bu yüzden kızı pencereden dışarı fırlatmak geçti içimden ama bunu o sevgili bozuntuları daha çok hakediyor olmalılar.
Her neyse bir daha dolmuşta defterine bişeyler yazan birini görürsem yanına oturmam herhalde.
Ha “bu arada sen nasıl kitap okudun, etrafı gözlemekten başka bişey yapmamışsın, seni kapı dinleyicisi” diyebilirsiniz. Doğrudur efendim bir şey dikkatimi çekti mi onu takip ederim ama istemli değil, kitabı da aynı zamanda çok da güzel okudum. Bir göz bir sayfayı görünce çok şey anlamak ve sonra banızı kaçırsanız bile olaya vakıf olmak mümkün, yalnızca biraz okumuş (yani çok kitap okumuş) olmanız yeterli. (Bakınız paragraf soruları)
Bir de şu 14 şubat ve benzeri kapitalist girişimlerin katalizör veya inhibitör çözümlerini de bulsalar diyorum. Olan var olmayan var, bulan var bulmayan var. Ortada miyopsu haraketlerle bir açılıp bir kapanana akordeon çiftler bu sokak ortası çiftleri akımın savunucusu ama tek tabanca olanlara dünyayı zindan ediyorlar.
Buradan kötü bir 14 şubat geçirdiğim anlamı çıkmasın sevdiklerimle beraber, olması gerektiği gibi bir gündü. Henüz kapitalizmin ve aşkın pençesine o kadar düşmedim.
Sevgiler, saygılar.

Entry filed under: Genel. Tags: , , , , , .

Aferin Bill Gates’e Beyaz Melek

1 Yorum Add your own

  • 1. Sergüzeşt  |  Şubat 17, 2009, 9:28 am

    İlginç bir gözlem olmuş 14 Şubat’a dair

    Dolmuşta elim kağıt kaleme gitmişliği de olmuştur. Dikkat edeyim bundan sonra. 🙂

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Takvim

Şubat 2009
P S Ç P C C P
« Oca   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

İstatistik

  • 42,146 sayfa görüntüleme

