Tembelleştiren web sayfaları

Kasım 11, 2008 at 9:37 am Yorum bırakın


Nerdeyse 3 yıldır kullandığım Netvibes.com sitesinden şikayetçiyim. Birçok teknoloji ürünü denedim ama hiçbirinden bu kadar çok memnun kalmadım ama yeter, yeter artık.

Ziyaret edilesi sayfalarda da yer alan netvibes.com sitesi her türlü javascirpt, ajax, web 2.0 ve daha nice enteresan zımbırtıyla üretilmiş harika bir web sayası. Bir çok servisin işini tek penecereden sunduğu için de servis gibi çalıştığını söylemek de mümkün. En basitinden içinde Box.net kutucuğu ile dosya saklıyor, gmail, yahoo, aol, hotmail ve pop3 destekli diğer servislerden mail kutusuna ulaşılıyor, sık kullanılanlar, notlar, bloglar, hava durumu, resim, video, flash vs gibi arama-sorma-görme araçları ile türlü taklalar atıyor. Benim için daha önemli bir özellik olan rss beslemelerini istediğim formatta müthiş hızlı bir şekilde sunuyor olması ki ben bunu görünce yazdığım rss okuyucu programını çöpe attım hemen.

Bu arkadaşların bi ecosystemi var ki içinde kayboluyorsun. Binlerce küçük kullanışlı-kullanışsız kutucuktan bahseden bu yerlere bakmaya insanın vakti yetmiyor. En son google‘ın igoogle diye sunduğu o sevimsiz hizmetin kutucuklarını da kullanabildiğinden beri iyice suyunu çıkardıklarını düşünüyorum.

Bir de kişiye özel sayfa olayını çıkardılar ki akıllara zarar. Sizin özelleştirdiğiniz, rss ile belirlediğiniz sayfaları bir web sayfası halinde http://www.netvibes.com/xxxx altadresiyle kamuya açan bir sayfanız da oluyor. Twitter bişeysi de var olacak ama ben ondan pek bişey anlamadım doğrusu.

Her neyse bu kadar övgüden sonra lafı getireceğim yer işte şurasıdır ki; bu kadar derli toplu bir sayfa beni çok çok hem de çoook tembelleştirdi. Eskiden webin altını üstüne getirirdim, nerde ne var arar bulurdum ve takip ettiğim sitelerin adreslerini aklımda tutar, belli aralıklarla girerdim. Oysa şimdi öyle mi? Karşımda bir konsol var ve ben oradan herşeye ulaşabildiğim için hiç hareket etmiyorum. Orda yeni bir girdi varsa tıklıyor yoksa “hadi yahu” deyip şansıma küsüyorum. Hatta vaktim varsa ööyle bekliyorum ki yeni haber düşsün.

Anlayacağınız girip çıktığım birkaç eskimoda sayfanın dışında bir tek netvibes.com kaldı elimde. Oturduğum her bilgisayardan aynı görüntü ve teknolojiye erişebildğim içinde atsan atılmaz, satsan satılmaz, kaldırsan “o hiç mümkün değil” bir teknoloji üzerime yapıştı kaldı.

Bu günlük girdisini gerçekten bu siteden duyduğum rahatsızlığı dile getirmek için yazıyorum. Bence şu “oturduğunuz yerden şunu yapın” reklamları hayatın bu kadar tatsız olacağını da söylemeyi ihmal etmemeli. Gelişmeye açık bir insanken, pijamalarını giyip televizyon başında “Bakalım bu akşam çarkıfelekten sonra ne varmış?” diye uyuklayan bir adama dönüşüverdim.

Aslında kafamda hala bir çözüm yok. Hiç açmayayaım diyorum ama imkanı yok artık. Çünkü “falan ihtiyacı nasıl karşılarım?” diye kendime sorunca “olm netvibes’te var ya” diye cevap veriyorum. Mutlaka açıcam ama nasıl verdiği uyuşukluktan kurtulucam?

Şimdilik azaltarak bırakma 🙂 yolunu seçeceğim sanırım. Beni yeni dünyalara götürecek web sayfalarını bulmak için de ayrı yöntemler bulmak gerek. Belki sürekli kullandığım google search zımbırtısını da hayatımdan uzaklaştırmanın vakti geldi. Aman Allahım ne oluyor bana!

Entry filed under: Genel. Tags: , , , , , , , , , .

WordPress Sticky Post Hayret

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Takvim

Kasım 2008
P S Ç P C C P
« Eyl   Ara »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

İstatistik

  • 42,146 sayfa görüntüleme

