Berat kandiliniz mübarek olsun

Ağustos 27, 2007 at 1:28 pm Yorum bırakın


Bu gece berat kandili, herkesin kandilini kutluyorum.

Kandil gecelerinin günü (gündüzünde) oruçlu olmak iyidir derler, geceyi de ibadetle geçirmek çok önemlidir. İnşallah herkes faydalanır. Hiç kandille ilgili bir girdi yayınlamamıştım ama bu sefer geçtiğim miraç kandilinde yazdığım ama yayınlamaya cesaret edemediğim yazıyla birlikte bunu da yayınlamaya karar verdim.

Miraç kandili zamanında içimdeki sıkıntılarla şimdiki sıkıntılarım ne kadar da farklıymış meğer. Hepimiz için sonuçlarımız hayırlı olur inşallah. Hayırlı bir son; ne kadar da güzel…

Miraç Kandili için yazdığım girdi:

Dua, dua eller karıncalanmış, yıldızlar avuçta gök parçalanmış, gözyaşı bir tarla hep yoncalanmış……

Rahmetli Necip Fazıl’ın ne demek istediğini her daim anlamam ama her zaman aktarmak istediği hissin bir kısmını hissedebilirim. (sanıyorum)

Bu gece Miraç kandili. Herkesin kandilini kutluyorum. Kandil geceleri edilen dua daha bir makbulmüş. Ama bir duanın kabulü için daha bir istekli dua etmeniz gerekir. Oysa bugün kandil diye daha istekli dua edesim gelmiyor doğrusu. Hani bir fırsattır sen yine de dua et diyorum kendime ve çok miskin birinin “yahu karnım aç, dolapta da süper bi yemek var, kalkıp yesem çok güzel olur ama şimdi kim kalkacak ki…” diye iğrenç bir isteksizlikle durumu kavramış haldeyim sanırım en iyi ihtimalle.

Bazen kestirmeden güzel dualar edebilmek için dualar ediyorum ama onda da ne kdar istekli olduğumdan emin değilim.

Bugün ekşisözlükteki bu başlığı okurken yanlış bir dua ettim. Bedensel veya zihinsel özürlü çocukları olan insanlardan bahsedildiğinde “Allah’ım bana böyle engelli çocuklar verme, hiçbir akrabama ve güzel insanlara da verme!” diyor ve sonra daha kestirme olduğunu düşünüp “Bunu haketmeyen hiçbir insana böylesi birbelayı verme” mealinde birşeyler geçiyor içimden. Bunu düşünmeye iten şeyin ne olduğunu söyleyeyim isterseniz. Belki bundan dolayı benden nefret edeceksiziniz ama aklımdan geçenler şunlardı: Rahmetli Sakıp Sabancı’nın özürlü çocuklarının olduğunu ve bu çocukların durumları ile iligli çok çaba sarfettiklerini, tedavileri için çok uğraştıklarını ve onların bu haline binaen bakıma muhtaç çocuklara karşı çok merhametli olduklarını, destek verdiklerini duymuştum. Bunun gibi birkaç tane zenginden daha haberim var. Aklımdaki; bu tür insanların asla merhametli ve yardımsever olmayacağı, hep kendi menfaatlerini düşünecekleri, zengin, güçlü ve asla yardıma muhtaç olmayacaklarını düşünecekleri… Oysa bu her zaman böyle olmak zorunda değil ama ben yine de böyle geçirdim içimden. Ve onların bu bilinçsiz halden ancak bir bela ile, örneğin sakat çocuklar çıkabilecekleri geldi. Bu haksız düşünceye binaen “Allah’ım böyle düşüncesizleri kendine getirmek için bu beleları olara ver ama benim gibi haketmeyen insanlara verme”. Aman Alah’ım ne kadar korkunç bir düşünce. Dehşetle farkediyorum bunu ama içimde bu isteğin geçtiğinin göstergesi acı bir sızlama.
“Allah’ım ben cahilim, bilgisizim, düşüncesizim. Ne olur beni affet”

Entry filed under: Genel. Tags: , .

AVG Free Edition Update saçmalığı Doğum günü hediyesi

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Takvim

Ağustos 2007
P S Ç P C C P
« Tem   Eyl »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

İstatistik

  • 42,146 sayfa görüntüleme

