Yaşamla ölüm arasında bir günlük yazarı: Ömer Faruk Atmaca

Ağustos 23, 2007 at 9:13 am 6 yorum


WordPress sistemine bir masaüstü yazılımı ile girdi ekleyebilmek ve düzenlemek için kullanılan teknolojinin adı xml rpc. Bu konuda birşeyler ararken wordpress’in benioku dosyasını sunucuda unutan bir günlük sayfasına denk geldim. Böyle bir durumdaki blog sayfasının henüz kurulmamış olacağını tahmin ettiğimden kurulum sayfasına baktım. Tahminim doğruydu, gerçekten de kurulmamıştı. Sevindim birden, kendi blog sistemini kurmmaış birinin kurulumunu tamamyarak onun blog sayfasına sahip olabilirdim.

Sonra birden böyle birşeyin hem ahlaksızca hem de gereksiz olduğunu düşünüp vazgeçtim ama kimdi bu arkadaş merak ettim. Acaba başka bir günlük sayfası falan var mıydı? Bir google araması sonrasında http://farukatmaca.110mb.com adresindeki blog sayfası, onun altında muzikveben wordpress blogundaki link-exchange yorumu çıktı. Bu girdinin günlük sayfasına katkısı olmuş mudur bilemem ama blog girdileri nisan-mayıs aylarında sona eriyor. Google arama sonuçlarının bir sonrasında ise şöyle bir sonuç çıkıyordu:

Elazığ’da can pazarı: 4 ölü – SAMANYOLU HABER
Meydana gelen kazada Diyarbakır Emniyet Müdürlüğünde görevli polis memuru Ömer Faruk Atmaca‘nın yanısıra Yusuf Taha Bak (2), Selahattin Bak (5) ve Ahmet
http://www.samanyoluhaber.com/index.php?khide=1&ghide=1&hid=56333&sec=18

Yaklaşık 40 dakikalık aramalarım sonrasında bir türlü bu kazada ölen kişi ile bu sayfanın sahibinin aynı kişi olup olmadığına yetecek bir bilgi bulamadım. Aslında günlüğün google’da indexlenmesi sayesinde büyük bölümüne önbellekten erişebildim ama malesef hakkımda sayfası indexlenmemişti. Her ne kadar Snap denilen rahatsız edici sistem sayfanın resmini çekmişse de bulanık yazılardan pek birşey çıkartamadım. Elimdeki resim şöyle birşey:

shotssnapcom.jpg

Faruk atmaca bu sayfada hayata dair şeyler yazıp durmuş ve eğer tahmin ettiğim gibi o kazada ölmüşse bu günlüğü de viran bir halde bırakıp gitmiş ve sonunda siteyi kapatmışlar

Ölümü hatırlamak iyidir ancak hatırlamamak için elimizden geleni yapıyoruz çoğu kez. Hiç düşündünüz mü o kimseye vermediğiniz günlük sayfası, mail adresi, özel üyelikler ve sitelerin şifrelerini siz öldükten sonra ne yapacaksınız. Öldükten sonra not alınmayacağını biliyoruz, böylesi bir şey kimseye miras da bırakılamaz. Mail adresiniz yalnız kalacak, okuyucusuz, günlük sayfanız yüzüstü bırakılıp gidecek, bir daha kimsenin girmeyeceği sisteminiz terkedilmiş yaşlı bir ev misali durgun ve sessiz kalacak. Kapanıp gidecek belki. Bir kesit… olarak flickr fotoğraflarımız mı kalır geride yoksa onu da mı bırakamayız Allah bilir.

“İnşallah o kişi o kişi değildir” gibi bir temenni içimden geçti ama yine de kafamı kurcalayanböylesi bir durumun birinin başına gelmesi çok uzak bir ihtimal mi ki?

PS: Flickr resimlerine link verdiğim bu kardeşimiz haberde adı geçen kişi ile aynı kişi değilse çok komik olacak belki. “Bir kesit…” isimli gruba üye oldu, kendisine mail at

Entry filed under: Genel. Tags: , .

Adnan Hoca, vatan hainleri, nurculuk, said-i nursi, fethullah gülen, müritler, bacılar, tarikat … Çocuklara güzel isimler vermek

6 Yorum Add your own

  • 1. hıdır  |  Temmuz 16, 2008, 10:59 pm

    ben hıdr levent.vefat eden polis memuru ömer faruk atmacanın asker arkadaşı.allah tan rahmet mekanı cennet olsun.bana ulaşmak isteyen hidir-levent@hotmail.com

    Cevapla
  • 2. gamze  |  Ağustos 31, 2008, 11:47 pm

    selam.ÖFA karmaşasına biraz açıklık getirmek istedim.o günlük yazarı ömer faruk atmaca yaşıyor.Allah rahmet etsin ölen polis memuru ise başka bir ömer faruk atmaca. sayfasının en başında isminin yanında yazan dimple yani gamze benim adım ve ben onun sevgilisiyim. çok şükür ki o hala aramızda.

    Cevapla
  • 3. yesilvadi  |  Eylül 1, 2008, 9:35 am

    Gamze hanım bu haberi aldığıma çok sevindim. Tabi ölüm herkes için ama o zamanki araştırmalarımın tuhaf sonucu beynimi allak bullak etmişti, ya bundan da tuhaf geliştiyse diye senaryolar falan üretmeye başlamıştım. Olmaması olmayacağı anlamına gelmez ya neyse.
    Ramazanın birinci günü bu güzel haberi almak iyi oldu doğrusu. Size hayırlı, güzel, uzun bir birliktelik dilerim.

    Cevapla
  • 4. gamze  |  Eylül 1, 2008, 3:43 pm

    teşekkür ediyorum. ve bir ricamı iletmek istiyorum. ömerin o sayfada yazdıklarına benim de ulaşmam mümkün müdür acaba.hani hayata dair yazdığı şeylere.

    Cevapla
  • 5. yesilvadi  |  Eylül 2, 2008, 8:10 am

    Gamze hanım malesef aradım ama bulamadım sayfaları. Ben bu yazıyı hazırlarken google Da önbellekten erişilebiliyor du ama google da birkaç ayda bir sayfanın yeni halini alır önbelleğe ve eskisini siler. Başka kaynaklara da baktım ama malesef 😦

    Cevapla
  • 6. gamze  |  Eylül 8, 2008, 8:58 pm

    teşekkürederim yine de.napalım

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Takvim

Ağustos 2007
P S Ç P C C P
« Tem   Eyl »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

İstatistik

  • 42,146 sayfa görüntüleme

