Seth Godin – İşinizi Küçümsemeyin

Temmuz 30, 2007 at 10:12 am Yorum bırakın


Yakın bir vakitte Seth Godin kardeşimizin “İşinizi küçümsemeyin” isimli kitabını okudum. Oldukça meşgalesiz bir günün “hadi ulan bişey yapmalıyım” dürtüsünün beni bir nt mağazasına sürüklediği bir İstanbul günüde her daim dağarcığı sığ tutmayı başarabilen nt mağazasında ilgimi cezbedebilen bir iki kitaptan biriydi bu.

“Eğer herşeyi değiştirebilecek küçük bir fikir buyduysanız tamamdır” mealinde bir slogan tutturup akıl verdiğini sanan kardeşimiz “Mor inek” isimli kitabında yazarıymış ayrıca. Adından mor olduğu için dikkatçeke inek olması hasebiyle de süt veren vs. faydalı ve sıradan bir yaratığa binaen dillendirilmiş bu ismin açıklaması kafamda doğru oluşmuş meğer. İşinizi küçümsemeyein de sürekli atıflar yapılan bu mor inek doğrusu biraz sıktı beni. Ama mor da olsa inek inektir deyip etinden sütünden faydalanmaya çalıştım.

Okuduğum bu kitabın aslında Seth Godin’in blog sayfasından derlendiğini belirtmekte fayda var. Çünkü adam kitap yazmamış, günlük aklına ne geldiyse bloga aktarmış ve “bu yığını kitap yapalım yahu, iyi para kırarız” demiş ve dediğine de malik olmuş. Ne de olsa acımasız ve fırsatçı kapitalist dünyanın azı dişinde güzel bir köşkte oturuyor sevgili Seth, bu işten benim gibi enayilerin merakını cezbedip para kazanması kadar doğal ne olabilir ki.

Bir blog sayfasında ne olur bilirsiniz. Eğer bilmiyorsanız buraya düşmeniz oldukça hazin bir durum ki zaten birazdan burda olmayacağınızı da gösterir. Seth de blogda kendi alanı üzerine “ticarette nasıl dikkat çekilip beş para etmeyen şeylerden para kazanılır” konusunun teferruatlarına girmiş, gündelik yazılarda özgür olduğu için her tür konuyu istediği gibi ele almış, istediğinde yarım bırakmış, bazen laf atmış orda kalmış, bazen iyi veya kötülerden örenkler vermiş, bazen laf kalabalığı yapmış vs. Bütün bunlar bir blogda kabul ediliebilir olmasına karşın bir kitapta beş para etmeyen bir meselenin defalarca anlatılması hem de kötü anlatılması para ve zaman harcayan birini ister istemez üzüyor. Ama yine de ben kapitalistin önde gideni olacağım, çok para kazanacağım çooook diye düşünüyorsanız ve yaptığınız numaralar Amerika gibi herkesin dürtüsüne tepki veren kalabalık bir mekanda işleyecekse birşeyler öğretmediğini ya da fikir vermediğini söylemek haksızlık olur.

Kitapta sürekli Jetblue ve Starbucks iyi örnekler olarak geçiyor. Jetblue’yi blmem diğerini de öyle ama Starbucksun üsküdarda bir şubesinin olduğunu gördüğümde çok şaşırmıştım. (Bu arada İstanbula yeni geldiğim için bazılarınızın bildiği şeylei yeni öğrendiğimde şaşrımam normal karşılanmalı 🙂 ) Fırsat bulursam Seth kardeşimizin övdüğü şu yeri görmek istiyorum.

Hep gözümüze sokulan amerikan sçmalıklarına nasıl katlandım daha da önemlisi nasıl para verdim bilmiyorum. Çoğumuzun dinlemeye bile tahammül edemeyeceği berbat ameriakn diyaloglarından sonra yine de güzeldi demeye gayret ederek yorumumu sonlandırıyorum ama ne ineğim ne de mor, canım türkiyem. Böylesi daha güzel. 🙂

Entry filed under: Genel. Tags: , .

?????????Yeni bir iş?????????? Değişmek

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Takvim

Temmuz 2007
P S Ç P C C P
« Haz   Ağu »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

İstatistik

  • 42,824 sayfa görüntüleme

