V. Studio Kullanmak Mı? Asla!

Mart 27, 2006 at 10:26 pm Yorum bırakın


Aslında sevmediğim şeyleri yapmak pek adetim değildir; ne yapar yapar yapar o rahatsız edici şeylerden bir şekilde kurtarmaya çalışırım kendmi ama bu sefer belki de hatır için kabul edelim dedik. Arkadaşımızla anlaştık, projemizi M$’un göz bebeği C# ile yapalım dedik, biryerlerden bulduğumuz V. Studio 2003 kurulum cd lerinden o harikulade sistemi bilgisayarımıza kurmaya başladık ancak gördük ki dbeyimizin altı yeterince kuru olmadığı için çalışmıyor. E biz de ne yapalım kurutalım şunu dedik ve seçenekleri zorladık; bu meret nasıl düzeltilir diye baktık, repair özelliği olduğunu gördük ve kullandık ama repair dedikleri şey o birsürü cd çöplüğünü bilgisayarına tekrar sırayla takıp çıkarmak ve bu sebeple bir kaç saat bilgisayarınızın devre dışı kalması. Neyse razı olduk bekledik. Bu arada kurulum programı sağolsun hemencecik bilgisayarımızın bu halini beğenmediğini tekrar başlatılması gerektiğini söyledi; amenna.

Bilgisayarımızı tekrar başlattık ve gördük ki; M$ şirketinin bütün çalışmalarına değmiş, tek bir değişiklik bile yok, valla helal olsun onca gigabyte lık veriyi teryüz edip, yine nasıl aynı hatalı hali elde edebiliyorlar şaşırıyor insan. Tabi bu işin şaka tarafı, diyebilirsiniz ki herhangi bir program aynı şekilde sorun çıkartabilir ve tabii ki linuxtaki programlar da aynı şekilde sorun çıkartıyor. Ama onlar istediğiniz gibi değiştirilebilen, yönetilebilen programlar. Hey M$ madem böyle her bişeyini saklayacağın programlar yapıyorsun adam gibi yap da rahat rahat çalışalım değil mi.

Neyse söyleyeceğim bu değil. Ben programı kurduktan sonra bilgisayarda kalan son cd yi almak istedim ve doğal bir süreç olan cd-rom sürücüsünün çıkart butonuna basma, cd nin çıkması ve geri dönüş işlemlerinde yeni bir uygulama başlattıklarını gördüm. Meğer M$ çalışmayan programlar için promosyon yapıp bilgisayarınızı havaya uçurma özelliğini bedavaya veriyormuş. Ben tuşa basar basmaz sürcüden öyle bir ses geldi ki nasıl oldu da kasa uçmadı şaşıyorum, neyse ben sabrettim biraz daha bekleyip tekrar tuşa bastım yine olmadı, sonra tekrar denemek üzere onu öylece bıraktım yan odaya geçtim geri döndüm tam kapıdan girerken kasadan bir çıtırtı (hatta patlama ve yanma sesleri ) duydum olduğum yerde kaldım. Duruğum yerden net olarak görünmüyordu ama ben kafamda küçük bir kıyamet canlandırıyordum. Tamam dedim M$ olayı bitirdi bir program ile yapılabilecek her türlü şeyi yaptılar en son sistemin kendi kendini yoketmesi kalmıştı. Nefesimi tuttum bilgisayara yaklaştım baktım ki bizim cd-rom sürücüsü hayatının fırlatmasını yapmış, bir hamlede dışarı uzanmış ve üzerindeki cd son 7sn dir sürekli dönmekte cd yi aldığımda altında bir harita oluşmuştu ve sıcacıktı ne hoş değil mi.

Daha önceleri çok zorlu .Net kurulum hikayelerim olmuştu ama hiç bu kadar sona yaklaştığımı hatırlamıyorum 🙂

Ha o projeyi de akıllı uslu devcpp ide si ile yapmaya karar verdim benim ortak çok kızacak buna ama olsun ölüm tehlikesini o atlatmadı değil mi!

Entry filed under: Genel. Tags: .

Merhaba Dünya Sunay Akın ve Solculuk?

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Takvim

Mart 2006
P S Ç P C C P
    Nis »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

İstatistik

  • 42,146 sayfa görüntüleme

